• USD 483.03
  • GBP 617.31
  • EUR 550.85
  • RUB 7.23
  • GEL 184.54
Օգոստոս 14, 2018
Աստված այնքան սիրեց աշխարհը…

  Աստված այնքան սիրեց աշխարհը, որ մինչև իսկ իր միածին Որդուն տվեց, որպեսզի ով նրան հավատում է, չկորչի, այլ ընդունի հավիտենական կյանքըորովհետև Աստված իր Որդուն չուղարկեց աշխարհ, որ դատապարտի աշխարհը, այլ՝ որպեսզի աշխարհը նրանով փրկվի

ԱՍՏՎԱԾԱՇՈՒՆՉ (Հովհ. 3)։

Հայաշխարհի ձայն, Լրահոս, Հայաստան
18.05.2018 | 17:35

Մելքոնյան վարժարանի սաները տոնեցին շրջանավարտության 50-ամյակը (Լուսանկարներ)

Հայկական սփյուռքի ամենանշանավոր կրթօջախներից Կիպրոսի Մելքոնյան կրթական հաստատությունը թեև այժմ չի գործում, սակայն նրա համբավը մինչև օրս շարունակում է տարածվել հայության շրջանում շնորհիվ հաստատության սաների, որոնք իրենց կյանքի ընթացքում միշտ վառ են պահել հարազատ կրթօճախի մասին հուշերն ու տպավորությունները:

Մելքոնյան կրթական հաստատությունը պաշտոնապես բացվել է 1926թ.-ին Կիպրոսում, Գրիգոր և Կարապետ Մելքոնյան եղբայրների իշխանական նվիրատվության շնորհիվ: Եղբայրները ցանկացել են դպրոց հիմնել, որպեսզի կարողանան աշխարհի 4 կողմերից՝ սկզբնական շրջանում հայ որբերին կրթություն տալ:

Ցավոք, իր հիմնադրման 80-ամյակի շեմին Մելքոնյան կրթական հաստատությունը ինչ-ինչ պատճառներով դադարեցրել է իր գործունեությունը:

Վարժարանի 1968թ.-ի շրջանավարտները նախօրեին Երևանում էին, իսկ մայր հայրենիքում մեկտեղվելու գլխավոր պատճառը իրենց շրջանավարտության 50-ամյակը տոնելն էր: Աշխարհի տարբեր կետերից Երևան ժամանած մելքոնյանցիները տոնակատարություն էին կազմակերպել՝ նշանավորելու համար իրենց 50-ամյա բարեկամությունը, հիշելու, վերապրելու ուսանողական տարիները:

Ինչպես մեզ հետ զրույցում նշեց 1968թ.-ի Մելքոնյանի շրջանավարտներից Գևորգ Մարաշլյանը, վարժարանի այդ տարվա շրջանավարտներն այժմ իրենց նվիրատվությունն են հատկացնում Մասիս քաղաքի Վահրամ Բաբայանի անվան 2-րդ հիմնական դպրոցին, ժամանակին Մելքոնյան վարժարանին նվիրատվություն կատարելու փոխարեն:

«Այցելեցինք Մասիս քաղաքի դպրոց: Այցելության ընթացքում աշակերտները (դպրոցը ունի 900 աշակերտ) մելքոնյանցիներիս համար կատարեցին Մելքոնյան վարժարանի քայլերգը, ինչը, անշուշտ, շատ հուզեց բոլորիս:  Նախատեսվում է նաև հանդիպում ՀՀ սփյուռքի նորանշանակ նախարար Մխիթար Հայրապետյանի հետ՝ քննարկելու Մելքոնյան կրթական համալիրի հարցը»:

Մելքոնյանի մասին ունեցած տպավորություններով մեզ հետ կիսվեց նաև վարժարանի երբեմնի սան (1953-59թթ.), հետագայում այնտեղ ուսուցչական գործունեություն ծավալած (1966-75թթ.) Վարդան Թաշչյանը:

«Մելքոնյանը բարձր կրթական մակարդակ ուներ, ուսանողները առանց լուրջ դժվարությունների կարողանում էին իրենց ուսումը շարունակել աշխարհի նշանավոր համալսարաններում»,- նշում է Մելքոնյանի նախկին ուսուցիչը:

Վարժարանը, ըստ պարոն Թաշչյանի, միայն ուսումնական կենտրոն չէր, այլև մշակութային օջախ, ուսանողների կյանքը լեցուն էր նաև գրական-գեղարվեստական, երաժշտական, թատերական միջոցառումներով: Գործում էին թատերախումբ, նվագախումբ, երգչախումբ, որոնք ճոխացնում էին վարժարանի ներքին կյանքը: Կազմակերպվող ներկայացումներին, միջոցառումներին անհամբերությամբ էին սպասում նաև կիպրահայ գաղութի ներկայացուցիչները. Մելքոնյանը ճոխացնում էր գաղութի կյանքը ևս:

«1968թ.-ի շրջանավատները այսօր կազմակերպել են այս հավաքույթը՝ տոնելու համար իրենց շրջանավարտության 50-ամյակը: Սա պատմական հանդիպում է… Մելքոնյանի նախկին սաները իրենց մեջ պահպանել են սերը, հարգանքը, հավատարմությունը, մանավանդ Մելքոնյան եղբայրների հանդեպ, որոնց շնորհիվ 100-ավոր հայ երիտասարդներ հնարավորություն ստացան հայեցի կրթություն ստանալ և հետագայում հարյուրապատիկով վերադարձնել այն բարիքը, որը ստացել են Մելքոնյան կրթական հաստատությունում»,- ընդգծում է Վարդան Թաշչյանը:   

Խոսելով կրթօջախի գործունեության դադարեցման մասին՝ մեր զրուցակիցը ցավով նշեց. «Ամեն օր անցնում են վարժարանի մոտով և տեսնում այն փակ վիճակում. դա ինձ համար իսկապես շատ ցավալի է: Կիպրոսում անգամ հույներն են զարմանում ու ցավ ապրում, թե ինչպես կարելի է նման հաստատությունը փակել: Հույները ևս Մելքոնյանը ընկալում էին որպես Կիպրոսի մշակութային հարստություն…»:

Մելքոնյանի վարժարանի նախկին սաններից և այնտեղ 8 տարի պաշտոնավարած հրապարակախոս Վարդգես Գուրույանն էլ նշում է. «Մելքոնյանը արևմտահայերենի ամենակարևոր ամրոցն էր, որը, դժբախտաբար, փակվեց: Մելքոնյանի աշակերտները դպրոց չէին գալիս միայն ուսում առնելու, այն գիշերօթիկ էր, ինչի արդյունքում աշակերտները եղբայրանում էին միմյանց հետ: Վարժարանում հայագիտական առարկաների, հայկական մշակույթի հանդեպ մեծ հետաքրքրություն կար: Այդ պատճառով է, որ Մելքոնյանի շրջանավարտները հայությամբ լեցուն էին ավարտում այն»:

Գուրույանը մեծ ցավով է խոսում դպրոցի փակվելու հանգամանքի մասին՝ նշելով, որ այդպիսով ինչ-որ կերպ վերջ տրվեց արևմտահայերենին, արևմտահայերենը ուժեղ հարված ստացավ: Մելքոնյանի ոգին այլ դպրոցներ չեն կարողանում փոխանցել:

«Մենք մեզ ինչ-որ կերպ որբ ենք զգում, քանի որ այժմ մեր դպրոցը չկա, չի գործում»:

Մելքոնյան վարժարանի շրջանավարտների հոբելյանական հավաքույթը մեկնարկեց Մելքոնյան կրթական հաստատության քայլերգի հոտնկայս կատարմամբ, որին հաջորդեց հավաքույթի կազմակերպիչներից Արա Գուլյանի բացման խոսքը, ով Հայաստան էր ժամանել Կանադայից: Վերջինս ողջույնի իր խոսքը հղեց իր դասընկերներին:

Հավաքույթի ընթացքում ելույթ ունեցան նաև շրջանավարտներից մի քանիսը՝ ներկաների հետ կիսվելով իրենց հիշողություններով, ուսանողական կյանքի մասին հետաքրքիր ու հիշարժան պատմություններով, հայրենի կրթօճախի մասին իրենց շնորհակալական խոսքով: Բյուզանդ Աքբաշյանը, օրինակ, իր ելույթը համեմեց արևմտահայ պոեզիայի գագաթներից Սիամանթոյի, Վարուժանի, Մեծարենցի, Դուրյանի և այլոց ստեղծագործություններից հատվածներ ասմունքելով:

Երեկոյի ընթացքում պատվեցին Մելքոնյանի ուսուցիչներից Վարդան Թաշչյանին՝ վարժարանի պատմության մեջ ունեցած ուրույն դերի և մանկավարժական վաստակի համար, ինչպես նաև սաներից Երանուհի Ղազարյանին, ով ապահովում է մամուլի և իր դասընկերների կապը՝ նրանց տրամադրելով իրենց կրթօջախի մասին մամուլում առկա հրապարակումները: Վերջիններիս հանձնվեցին խորհրդանշական պարգևներ:   

Միջոցառման ավարտին փոքրիկ տեսաֆիլմ ներկայացվեց, որի հեղինակը Արա Գուլյանն էր: Ֆիլմը լուսանկարների միջոցով ներկայացնում էր իրենց դասարանի առօրյան Մելքոնյան վարժարանում՝ ներկաների սրտերում վերակենդանացնելով անցյալի պայծառ օրերի հիշողությունները:

 

 

 

 

 

 

 

 


    Լրահոս
    Բոլոր հանցագործները ենթարկվելու են պատասխանատվության, և ժողովրդից գողացված ամեն մի լումա վերադարձվելու է ժողովրդին. Նիկոլ Փաշինյան
    Օրացույց
    Ամենաընթերցված
    Եկեղեցական օրացույց
    /