• USD 482.19
  • GBP 640.83
  • EUR 561.8
  • RUB 7.64
  • GEL 196.01
Հունիս 23, 2018
Մեսրոպ Մաշտոցի թարգմանած առաջին նախադասությունը

  «Ճանաչել զիմաստութիւն եւ զխրատիմանալ զբանս հանճարոյ»

Գլխավոր լուր, Հոդվածներ, Լրահոս, Միջոցառումներ, Մշակույթ
27.05.2018 | 14:01

Մկրտիչ Մաթևոսյանի անհատական ցուցահանդեսը Գյումրիում (Լուսանկարներ)

Մայիսի 26-ին Գյումրիի Բեռլին հյուրանոցի Գալերի 25 ցուցասրահը կրկին մարդաշատ էր: Հավաքվել էին Գյումրիից և Երևանից ժամանած արվեստագետները: Գլխավոր «մեղավորը» Մկրտիչ Մաթևոսյանն էր, իսկ առիթը՝ նրա անհատական ցուցահանդեսը:

Մկրտիչ Մաթևոսյանը Հայաստանի 80-ականների արվեստի ներկայացուցիչ է. այն առաջամարտիկներից մեկը, ով զբաղվել ու մինչ օրս էլ շարունակում է ներկայանալ աբստրակտ/վերացական արվեստով: Բայց դա միայն պայմանականորեն է ասված, քանի որ նա բազմակողմանի արվեստագետ է, պետք չէ սահմանափակել կամ կաղապարել նրան որևէ ոճի սահմաններում: Մկրիտիչ Մաթևոսյանը զբաղվում է գրքի ձևավորումներով, ապրանքանիշերի ստեղծմամբ, ծաղրանկարներով: Նա նաև բազմաթիվ ցուցահանդեսների կազմակերպիչ և համադրող է, «Ակտուալ արվեստ» մշակութային միության համանախագահ:

Այս ցուցահանդեսը եզակի է, քանի որ արվեստագետի առաջին անհատական ցուցահանդեսն է: Տարիներ շարունակ ակտիվ ստեղծագործել է, սակայն ինչպես հենց ինքը՝ արվեստագետն է նշում անհատական ցուցահանդեսով դեռ հանդես չէր եկել, մասնակցել է միայն խմբային ցուցահանդեսների: Առաջին անհատական ցուցահանդեսը հենց Գյումրիում կազմակերպելը ունի մեկ պարզ բացատրություն. Մկրտիչ Մաթևոսյանը Գյումրիից է, ով բնակվում է Երևանում և ստեղծագործում Հայաստանի ժամանակակից արվեստի համատեքստում:

Ցուցահանդեսին ներկայացված էին Մաթևոսյանի 80-ականների վերացական գործերը, ինչպես նաև ավելի նոր կոնցեպտուալ աշխատանքներ: Ցուցահանդեսի համար օգտագործված էր Գալերի 25-ի գրեթե ողջ տարածքը: Մի ցուցասենյակում և սրահի մի հատվածում ներկայացված էին աբստրակտ, մեծածավալ, գեղանկարչական աշխատանքներ: Վերացական այս գործերը մտածումների, հակադիր գույների, հարթ գունային հետքերի, բծերի խաղերի, փոխհարաբերությունների մասին են: Նախասրահում ներկայացված աբեստրակցիաներն ավելի նուրբ են` բաց գունային երանգներով ու անցումներով, նյութը և տեխնիկան ևս տարբերվում են: Դրանց հետևում պետք չէ փնտրել կամ տեսնել որոշակի թեմաներ, կապեր, միջնորդավորումներ: Յուրաքանչյուր մարդ, դիտող գործերը կարող են ընկալել յուրովի, իմաստավորել դրանք ըստ իրենց աշխարհընկալման: Այս գործերը կարիք չունեն մեկնաբանելու, դրանք զգայական մակարդակի են, սուբյեկտիվ ընկալման ենթակա: Այն, ինչ զգում կամ հասկանում ես գործերին նայելուց, ուրեմն դա էլ հենց գործի իմաստն է բովանդակությունը, թեման:

Բեռլին արվեստային հյուրանոցի սենյակներում մշտապես ցուցադրվում են գյումրեցի արվեստագետների աշխատանքները, ու ամեն մի արվեստագետ պայմանականորեն ունի իր սենյակը. բացառություն չէ նաև Մաթևոսյանը: Ցուցահանդեսի օրը սենյակը ևս վերածվել էր ցուցասրահի: Մահճակալի մի հատվածում փռված էր տեքստային մի գործ: Անվերջ վերարտադրվող ձևով, թերթերի տարբեր տառատեսակներով կրկնվում էր հետևյալ արտահայտությունը՝ «հանդիպենք որդե տենանք»: Սենյակի պատուհանին կախված էին տեքստային վարագույրներ: Դրանց վրա կարելի էր կարդալ տարբեր կարգախոսներ կամ գրություններ, արտահայտություններ: Այս գործերն արդեն պարունակում են կոնկրետ իմաստներ, քանի որ ունեն տեքստային կոնցեպտուալ հղումներ:

Միջանցքում տեղ էին զբաղեցրել գրաֆիկական, կոնցեպտուալ, փոքրաչափ գործեր, որոնք ավելի նոր շրջանի աշխատանքներ են: Թերթերից վերցված որոշ տեքստային հատվածները վերամշակման և որոշակի միջնորդավորման ենթարկելով՝  ստացվել են կոնցեպտուալ աշխատանքներ: Արվեստագետը ինքը չի ձգտում և չի փորձում դասակարգել կամ տեղակայել իր գործերը ոճային կամ տերմինային սահմնանների մեջ: Պետք է նշել հետաքրքիր մի բան, որ գործերից ոչ մեկը վերնագրված չէ, դրանք ազատ են ցանկացած կապերից ու բովանդակաություններից: Դա էլ հենց հանդիսանում է Մաթևոսյանի արվեստի յուրահատկությունը:

Այս ցուցահանդեսը զերծ էր նաև հանդիսանքից, ինչպես ավանդական բոլոր միջոցառումները չուներ նաև բացման հանդիսավոր արարողություն: Ցուցահանդեսի պաստառը ևս հետաքիքիր է նրանով, որ արվեստագետի անուն ազգանունը գրված էր փոքրատառերով, այսինքն՝ չկան չևաչափեր, չկան պայմանականություննրեր, Մկրտիչ Մաթևոսյանի արվեստը բաց է ընկալողի համար ցանկացած պայմաններում, ցանկացած միջավայրում և ընդհանրապես…:

 

 

Գայանե Պապիկյան

Գյումրի

Հատուկ ՀԱՅ ՁԱՅՆի համար

 

 

 

 

 

 

 

 


    Լրահոս
    Օրացույց
    Ամենաընթերցված
    Եկեղեցական օրացույց
    /